« March 2008 | Main | May 2008 »

April 2008

April 27, 2008

Wonderful World

同僚に風邪をもらった。。。隣の病原体を呪いながら、必死で治そう(少なくとも悪化させないよう)とがんばった。なぜなら、

Image368
ゆずのコンサート@横浜アリーナがあるから!!!

今年はようことぐりこと3人で参戦。また雨だけど。。ゆず@アリーナは、いっつも「ただいまー!!」って連発だし、彼らにとってのホームだから、こちらとしても同じハマっ子として、一段とキモチが入ります。

ゆずっこの皆さんには顔向けできないのですが、最新アルバムは全く予習できていませんでした。。。けど、ライブで初めて聴くってのもいいかな?。。言い訳。

ラジオ体操。もう随分やってないのに、覚えてるのがすごい。

警告通り、「うまく言えない」では涙が止まりません。。。(警告した本人も自爆してたけどねー♪)
やっぱり「夏色」たまらないっっっっ!

彼らのライブってほんとにエンターテインメント。コントみたいな。。
「モンテ」のストーリーは「あるある!」って感じ(^^)岡村は学区が違うけど、、、
伊勢佐木長者町やら、日ノ出町やら、ローカルな名前出してきたり(笑)

横浜大好きー!私も大好きhappy02ゆずも大好き!

あーーっというまの約3時間。

その後、だーりんと落ち合って、もんじゃを食べに行ったのですが、もんじゃを焼きながら、食べながら、「ストーリー」が頭の中でずーっとまわってて、ほんとに無意識に体がゆらゆらしていました。。。「ラクに行こうぜ〜♪」(←まだまわってる)
隣に、ロシア人の観光客夫婦がいて、お料理のことでお困りのようだったので、少しお手伝いして差し上げたのですが、、、食べながら踊ってて、変な日本人って思われたかも。。。

でもって、今日は。

Dsc00781_3

昨日のメンバーでゆずの聖地??伊勢佐木町は松坂屋前。
前は屋根に「ゆず」書いてあったのに、いつの間にか消えてる。。。。

今日も、横浜の街には明らかに「ゆずっ子」な人々が闊歩していました。あの「岡村」ジャージって売ってるのかしら??

Image367

楽しい週末でした☆

| | Comments (3) | TrackBack (0)

April 21, 2008

Everyday Behavior

51e4aqxta4l_ss400_
Melee Everyday Behavior

なにげなく、いつものCD屋さんに立ち寄ると、いつものエモ、パンクコーナーに、なぜかMelee。
幻の(?)インディーズ時代の1stアルバムらしい。知らなかった。
ボーナストラックとPVに惹かれて、日本版買っちゃった。
I stopped by the CD shop I often go on my way home and looked up the shelf of "Emo/Punk" to find this album by Melee. I wonder why they're there... This is their 1st album which was released when they're indies. I bought the Japanese version for three bonus tracks and a video.

なにより、、、写真が(PVも)若い!!笑
ああ、ライブの時に話してた最初のアルバムってこれのことか!確かに、Ryanだけ変わってないsmileThey look so young! I remembered that they're talking about this album jacket in the gig at Ebisu.
→ライブ記参照 See my diary for their live in Tokyo

The first track, "Got It All" doesn't really sounds like Melee of "Devils & Angels". Sounds heavier. But "The War" (which also comes with a video) could have been included in "D & A"album. "The New Day" is current Melee-ish, too. It was first released in 2004, but I don't feel much difference (not negatively).
Well, I like all of them! I'm so sorry that they're coming to Fuji Rock Festival, not Summer Sonic:-(

1曲目はなんかヘヴィで、今まで持っていたMeleeのイメージと違うけど、The Warなんかは、デビルス&エンジェルスに入っててもおかしくない感じ。The New Dayも今の彼らっぽい。とにかく、聴いてみて全部好き!フジロックじゃなくて、サマソニ来てくれたらいいのにぃぃ。。。

CDの下に書いてあったけど、このCDの売り上げの一部を、Orangewood Palsという、オレンジカウンティの児童虐待と戦う団体に寄付する(した?)らしい。すばらしい。

They wrote under the CD that they'd decided to donate some part of the profit of this CD to Orangewood Pals which is an organization against child abuse. Beautiful.

| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 20, 2008

バイバイ、トマ

Image366
フランスのお友達が、帰っちゃいました。。。さびしい。
たった2週間だったけど、なんか、ものすごくさびしい。

京都のお土産でもらった。かわいらしい招き猫(^^)
もっと一緒に遊びたかったなぁ。。。
日光や鎌倉や京都など、伝統的な日本と、電気街やカラオケ、プリクラなど、新しい日本と、がっつりエンジョイしてくれたと思います。日本のご飯もすっかり気に入ったみたいだし。うれしいな。

Bon voyage! (っていうかbon retour?)

| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 18, 2008

MANDO DIAO@SHIBUYA QUATTRO

ついにこの日が…。あいにくの雨ですが、またまた仕事帰りに行ってきました♪サイン会でCJに「また会おう!」と言ってから1年半。
仕事忙しくなくてよかった。今回は三年振りのクアトロ@渋谷。前回は彼らの弟たち、Sugarplum Fairyでした(彼らはいつ来るんだろう?)
The day has come! It was raining but I went to Mando Diao gig after work today. It's been one and half a year from the day I said "Vi ses" to CJ at Kawasaki. I was good that I hadn't been busy recently. I went to Shibuya Club Quattro three years ago for their brother's band Sugarplum Fairy (well I've been waiting for them, too...)
I must say that I don't like Quattro as it is small and they allow smoking inside the hall. There were many people smoking and it was SO disgusting.

クアトロはタバコOKだし、狭いからあまり好きじゃない…今日もスモーカーがいっぱいいて、何度脳内で抹殺したことか…punch

さておき、会社からちょっと時間かかるので、開始にちょっと遅れちゃった。ロッカーも少ないから、駅のロッカーにコートと仕事バッグをぶち込んで、会場へ。
As I had work today and it took some time to get to Shibuya Quattro, I was late for the start. There are not enough lockers there so I put my stuff in a locker at the station and rushed for the club.

前座が始まってた。最近知ったのだけど、一応マイスペースで予習した。KAMERAだってnote同じくスウェーデンはストックホルムから。なかなか良い感じですdeliciousロンドンで荷物なくされたって日記に書いてあった。お気の毒に…down
There was an opening act this time! They're Kamera from Stockholm. I checked them up on MySpace last night and found nice. They wrote on their blog that they had their luggage lost at the airport in London...

遅かったから後ろの方…女の子ばっかりだったから、そこそこ見えたかなぁ。

しかし、前座終了から始まるまで30分長すぎ!テンションがブラジルまで下がった。。
始まってなんとか取り戻したけど、平日はぴょんぴょんする気力はないです…。
After the opening act, we had to wait 30 minutes and I think it's the way too long... I was a kind of bored and it ceased my excitement. I could somehow "recover" when it started.

ビヨルンが途中で上着を脱いで登場したけど、、、お腹がぷよぷよしてる。。。
うちのハニーといい勝負だ。。。むむむむ
Bjorn took off his shirt in the middle of the gig and his belly was...as fat as my honey's..

全てのアルバムからまんべんなく出てたかな。やっぱりいい☆
元気をもらった。

The songs they sang tonight as far as I remember:

From Bring 'em In
Mr.Moon
To China With Love
Paralyzed

From Hurricane Bar
God Knows

From Ode To Ochrasy
(by the way, they said Ode To Ochrasy is about the dark side of their country)
Long Before Rock'n Roll
Welcome Home Luc Robitaille
TV&Me
Song For Aberdeen
Chet Baker

From Never Seen The Light Of Day
Never Seen The Light Of Day
If I Don't Live Today (I Might Be Here Tomorrow)
Train On Fire
Gold?

東京二日目だけど、期待してたけど、最後まで私が一番好きなのが聞けないかもって。2年越しの願いbearing1年半前のチッタでも聞けなかった。
アンコールがはじまって、まずはThe Bandそして、歌ってくれたcrying
You Can't Steal My Love!!!!!heart04
Honey I Love You!!! まじうれじぃよう。。。。
しかもシメはSheepdog。というわけで、満腹のジャパンツアー最終日でした。
グスタフくんは、「今までのツアーで一番最高」と言ってたけど、きっといつも一番に違いない。

I've been longing for the song... the best favorite of mine, for two years and it was the second night at Tokyo. They sang for the first encore "The Band" and then..."You Can't Steal My Love"!!!!! I am so happy, happy as a clam.
Gustaf said it was the best tour in his life but I guess every tour is the best;)

ありがとう。Tack sa mycket, Mando Diao, och vi ses!

| | Comments (4) | TrackBack (0)

April 15, 2008

Moringa -THE BODY SHOP

Item11201p1
A new product line of THE BODY SHOP, Moringa. The flower looks similar to Jasmine. I really like the sweet refreshing smell!

ボディショップの新しいシリーズ、モリンガ。ジャスミンに似てます。香りはあまーくでもさわやかさもあるような。これは限定ではなく、新しい仲間みたいです。この前サクラのボディバターを買ってしまったので、シャワージェルを購入。ほんとはLUSHで石けん買おうとしてたんだけど、つい目に留まって。

I was to buy LUSH soaps but I just passed by the body shop and I bought the shower gel afterall.

I also like the face scrub from LUSH.
LUSHのは、顔用のスクラブを使ってます。お肌にやさしくて、ラベンダーの香りが非常にいい!人気No.1らしい。

天使のやさしさ。名前の通り、やさしいから毎日使っても大丈夫。私は朝、週に何回か使用してます。
泥みたいな感じで、お水でのばして優しくマッサージ。
626_c180

| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 13, 2008

Kamakura

おフランスのお友達と鎌倉に行って来ましたtrain
今日は冬かと思うほど寒かったbearing

①大仏(高徳院)Daibutsu (Big Buddha: Kotokuin Temple)
江の電長谷駅から歩いて10分くらい。途中、雷神堂でおせんべいを購入。
It takes about 10 minutes from Hase station (Enoden line). We bought a big rice biscuit (made of baked rice cake with soy sauce).
Dsc00760_2

大仏さまは、もう10年以上お目通りしてないです。。。お変わりなくてなにより。
I hadn't seen it for more than 10 years! Of course he hasn't changed at all. I think it is the biggest one in Japan. You can get inside of the Buddha by paying 20JPY (The entrance fee of the temple is 200JPY).

Dsc00762

②長谷寺 (Hase temple)
大仏さまに向かう途中、左手にあるお寺。実は子供の頃に行ったことがある、と母は言っていたけど、、、覚えてない。季節のお花がすごくキレイ!あじさいの時期はもっとすごいね。高台にあるから、湘南の海もよく見える。金色に輝く観音様に感動しました。また、水子供養のお寺としても、大黒様のいるお寺としても有名みたいですね。
It is on the left side in the middle of the way to Daibutsu. My mom told me that we had been there when I was a kid, but I don't remember. They grow flowers of each season and are famous for their hydransia flowers. It is on a hill and we can also enjoy the view of Shonan seaside. I was so impressed by the golden Kannon ("guan yin" in chinese, one of the buddha). And they are also famous for spritual treatment of Mizuko (miscarried babies) and one of the Seven Gods, Daikoku sama.
Dsc00764

Dsc00765

Then we had a late lunch. We enjoyed Soba noodle! We were at a table called Zashiki, which is on tatami floor and we sit on there. It was his first time and he looked happy to try it (both Zashiki and Soba).
そこで、遅めのランチ。おそば屋さんに行きました。彼にとって、初めてのお座敷&そば!でも果敢(?)にも挑戦していました。

③小町通&鶴岡八幡宮 Komachi street and Tsuruoka Hachimangu shrine
鎌倉で楽しいことの一つは、食べながら歩くこと!

What I like at Kamakura is to eat snacks when walking on the street!
さくら餡のよもぎ団子。Yomogi dango(rice cake) with cherry leaves&bean jam
Dsc00767
ソメイヨシノは散ってたけど、まだまだ「桜」モノが多い季節です。

たまたまお祭りで、お琴の生演奏!びっくり&感動しました。
We didn't know that there was a festival there today! And some ladies played Koto (Japanese traditional instrument with strings), which was so beautiful.
Dsc00771

おみくじは。。。。末吉。The fortune paper I drew was... the bottom rank of good luck.

帰りは遅かったからお店がほとんど閉まってたけど、鎌倉五郎本店でさくらしぐれを買いました!
かわいい!おいしい!!
Dsc00775

彼は本当によく「予習」してきていて、非常に感心しました。こんなに熱心な旅行者は稀です。というわけで、最優秀旅行者賞をあげたいですcrown
He studied about Japan before he came here and I really admire his attitude. I have never seen such a good tourist so I would like to give him The Best Tourist Award!

| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 09, 2008

Lait Framboise

X685480h_l
MAXIM Cafe Menuの木苺ラテにハマってますcafe
だーりんも好きです。でも4月になって、いつものお店からゴッソリ消えていて、限定だったのかな??と焦って探しまわった。そうしたら、近所のコンビニにまた入荷してた(^^)定価なのが玉にキズだけど。ただ単に、暖かくなったので、置かなくなったお店が多いみたい。

ところで、商品名のところにはFramboise Latteとあるけど、フランス語ではLait Framboiseと言うみたい。木苺牛乳ってところね。Latteはイタリア語で牛乳。英語や日本語だと、カフェラテをイメージするけど。Laitはフランス語で牛乳、Framboiseはフランス語で木いちご。だから、Framboise Latteって、すごく変だね。日本からしたら、木苺にゅーない(中国語で牛乳の意)みたいな。
イタリア語なら、Latte Lampone になるはず。どっちも、ミルクがほとんどだから、「ミルク」+「木いちご」になるのかなぁ。フランス語の場合は形容詞が後ろに来ることが多いようだけど。

ちなみに、他の会社の製品で、ストロベリーなんとかラテってのを買ったら、コーヒーが入ってた。。。ので飲まずに母にあげた。「カフェ」って入れてよぅ(><)

とにかく。おいしいheart01

| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 08, 2008

Pretty Odd

51dywebpcll_ss400_
Panic ! At the Disco, the second album "Pretty Odd"

いよいよ、セカンドが出ました。輸入版を購入。まだまだ若い彼らですが、どうなったか期待しながら、、
そして、今年のサマソニに来ますね!行こうかなぁ?どうしようかなぁ。。。2年位前のMTVの生演奏ではちょっと技量不足な感がありましたが、成長してるに違いない。。。
Their second album is out now. I bought the imported one (as usual). They're still young and I am looking forward to their coming to Summer Sonic08 in August. Well I haven't decided whether to join in it or not yet. I saw their live performance on TV a few years ago, it wasn't really great then but I'm sure they've improved a lot.

聴いてみると、、、ビートルズの匂いがする!!
先行シングルのNine In the Afternoonも、ビデオの感じもビートルズ(やUKロック)の香りがぷんぷんしてましたが、、、全体的にそんな雰囲気。カントリーっぽいのもあるけど。好きです。ジャケットもミハエル・ネグりンみたい。
Throughout the album I can feel the Beatles influence. There are songs sounds like Country music, but sounds more like 60-70's Brit Rock. The jacket also looks like Michal Negrin.

一曲目、We're so Starvingは、ちょっと面白い。「長いことご無沙汰だったけど、みんなのために曲を書くのに忙しかったんだ。心配ないよ、同じバンドだから」というイントロ。
The first song We're So Starving is funny. Most of the lyrics were written by Ryan Ross and to me he's a poet! And I found that the songs were mixed at Abby Road Studio, London! They might have been working on that when I visited there last September!

しかし、、、ほとんどの歌詞を書いてるRyanさんは詩人だねぇ。相変わらず。カントリー調だったり、ちょっと60年代っぽかったり、と思ったら、Abbey Road StudioでMixされているそう!おおお。先日訪れた際に、まさにそこで行われていたりして。

Pas de Cheval なんでフランス語??Cheval == horse で、「馬のステップ」。バレエのステップの1つらしいです。pasって、てっきり否定のpasだけだと思ってたら、stepの意味もあるんだね。

おすすめです。想像してたよりもっともっと良かった!

| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 06, 2008

Bienvenue au Japon

Image365
フランスから、はるばる日本へ来客ありhappy01
というわけで、渋谷〜原宿をぶらぶら。私自身も久しぶりです。

数年ぶりにキディランドへ。年甲斐もなく、興奮してしまった。。。
写真のリラックマの携帯ホルダーを購入しました。。職場用にもう一個欲しくなったheart04

あと、代々木公園でお花見中の友だちを訪問。予想はしてたけど、すごい人!天気もよかったしね。
ただ、桜はかなり散っていました。残念。

A friend from France is visiting Tokyo now. So we walked around Shibuya and Harajuku today.
I myself hadn't hung around there for a long time. The weather was nice and I had a really good time. We went to Kiddy Land (the store with a lot of character goods such as Hello Kitty, Disney, Sesame Street etc....they also have some boys' cartoon products) where I got the Rirakkuma cell phone case in the picture. So cute! I want another one for my office.

We also drop by my friends who enjoyed "o hanami" (a party under cherry trees) in Yoyogi park. As I expected there were sooooooooooo many people out there but almost the half of the cherry flowers were gone.

| | Comments (0) | TrackBack (0)

« March 2008 | Main | May 2008 »