« The Bird and the Bee Sides | Main | キッシュとミネストローネスープ Quiche Lorraine et Soupe Minestrone »

April 09, 2009

お宅訪問でサクラのスコーン Sakura scones for house warming party

先日、友人の家のプチ新築祝いパーティーにお邪魔しました。私が興味のあるハウスメーカーだし、根掘り葉掘り聞いちゃいましたhappy01そのとき、友人が「新しいキッチン」で用意してくれたイタリアンがすっごいおいしくて、私もこんなのつくりた〜い!と感動。しかも、あのキッチンならやる気倍増するだろうな〜とうらやましく思いながら。。。

We visited my friend's house for the petit house warming party. I heard they chose Scandinavian style house in which I am really interested so I threw her so many questions :-p Then she cooked wonderful Italian dishes in her brand new kitchenshine and were tres bien!! I wanted to cook them by myself and it would be greater if I have that wonderful kitchen...

Dsc01903_2
すばらしぃ!インテリアもすごくセンスが良くて刺激されました!Really beautiful! She also has a good sense in interior. Mmm it motivated me...

で、サクラのスコーンを持って行きました。いつものスコーンに、サクラの葉の塩漬けをみじん切りにして加えて焼きました。香がすごくいい!このサクラの葉、近所のスーパーでは売ってなくて、デパートまで行きました。そしたら50枚入りだった・・・^^;冷凍しました。もう一回スコーンつくって、あとは桜餅作ろうと思うけど、なかなか時間がなくて、先に桜が散ってしまいそうですcoldsweats02
友人手作りのイチゴジャムと食べたけど、ジャムおいしかった!!
So I baked sakura scones. In the usual scone dough I put chopped cherry blossom leaves (pickled with salt). It smells so nice! The leaves were not available at nearby supermarkets so I went to a department store, but they had 50 leaves packages only... I put the rest in the freezer and bake scones again. I want to make sakura mochi (rice cake) also but I don't have enough time... I think the cherry flowers fall off before I make them!
We ate the scones with my friend's home made strawberry jam which was sooooo delicious!

Image210

|

« The Bird and the Bee Sides | Main | キッシュとミネストローネスープ Quiche Lorraine et Soupe Minestrone »

「グルメ・クッキング」カテゴリの記事

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/40369/44617284

Listed below are links to weblogs that reference お宅訪問でサクラのスコーン Sakura scones for house warming party:

« The Bird and the Bee Sides | Main | キッシュとミネストローネスープ Quiche Lorraine et Soupe Minestrone »