« The Masquerade | Main | DMC最終巻 »

August 25, 2010

Faire-Part de Naissance 誕生通知

Img_0569
フランスでは、誰かが生まれたとき、結婚したとき、亡くなったときにFaire-Part(フェールパール)という通知を出すそうです。結婚の時にもコツコツ手作りして送ったのですが、今回、半年近くかかってしまいましたが、お祝いをいただいたフランスの方々に出しました(カールおじさんが)。
Faire-part is a card to let people know when someone was born, got married or passed away in France. We made it (faire-part de mariage) by ourselves when we got married. This time, although it took almost six months, Carl sent it to our French family and friends who congratulated the birth of Pierre.

デザイン自体は二人で考えましたheart We designed it together with a computer.

日本でも、「結婚しました」「赤ちゃんが生まれました」っていうはがきを出したりするし、年賀状で代用することもあるよね。
In Japan, we also send cards saying "we got married" or "a baby was born" or we report it in New Year's card.

|

« The Masquerade | Main | DMC最終巻 »

baby note」カテゴリの記事

France」カテゴリの記事

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/40369/49221638

Listed below are links to weblogs that reference Faire-Part de Naissance 誕生通知:

« The Masquerade | Main | DMC最終巻 »