« マカロン Macarons | Main | Fondants Au Chocolat »

January 28, 2011

プレッツェル Pretzels

昨年末、クリスマスマーケットで売り切れていたプレッツェルを作ろうと思っていたのですが、今ハマっているフランスのレシピ本にもあったので、作ってみました。
I was thinking of baking pretzels, which was sold out at the Christmas market we visited last year. I found some recipes in the books from France (my recent favorite) so I baked them.


ヨーロッパのプレッツェルは小さい。時々飛行機のスナックで出て来るような。私が初めて食べたのは、アメリカだったので、ふっくらして大きい、パンみたいなものでした。ホストマザーが買ってくれた思い出の品でもあります。またまた初めてハニーマスタードで食べて、とてもおいしかったです。
European pretzels are small. Just like the snack frequently served in airplanes. I ate pretzel in the US for the first time so it was bigger and soft like bread. I remember my host mother bought one for me at a shopping mall. She recommended honey mustard dip which was really good.


後年、アメリカのディズニーランドでもいただきました。こんなの。ちょうど、ブッシュ前大統領が喉につまらせた事件の後だった。
A few years later, I visited Disneyland in Anaheim and had mickey pretzel like this. It was right after the incident of Bush Jr. chocked with pretzel.
Pretzel2
食べかしですが、ミッキーの形。売り子のアダムさん(名前まで覚えているcoldsweats01)がイケメンだった、また思い出の品。
I bit off one of the ear but it was mickey-shaped. It was also memorable as the vendor (whose name was Adam) was cute. lol
こうしてみると、思い出深いなぁ。
Well, a lot of memories of pretzels!


168900_10150096874816553_528876552_
ちょいとふくらみ過ぎましたが・・・。自家製ハニーマスタードで食べました。
A little too much expanded... we enjoyed with home-made honey mustard.

ちなみに、フランス語ではbretzelと言うらしい。In French it's "bretzel" by the way.

|

« マカロン Macarons | Main | Fondants Au Chocolat »

「グルメ・クッキング」カテゴリの記事

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/40369/50710311

Listed below are links to weblogs that reference プレッツェル Pretzels:

« マカロン Macarons | Main | Fondants Au Chocolat »