« Birthday Party | Main | リヨンの祖父母に② Grandparents in LYON -2 »

April 05, 2011

リヨンの祖父母に① Grandparents in LYON -1

リヨンのおじいちゃんおばあちゃん(ピエのひいおじいちゃんおばあちゃん)に会いに行ってきました。前回は夏だったのでニームでしたが、冬季はリヨンのアパートで暮らすおじいちゃんとおばあちゃん。パリからはTGVで2時間なので、行きやすかったです。

We visited our grandparents (great-grandparents for Pierre) in Lyon. Last time it was in summer and they lived in Nimes, but this time (winter time), they're in an apartment in Lyon. It took 2 hours by TGV from Paris to Lyon, so it was a lot easier!

私は昨年祖父を亡くしていることもあって、こちらの祖父母には一日も早くピエールを会わせたいと思っていました。でも、子連れ旅行は不安が多くて、数年は無理かなと思っていたところに、今回フランスに来ることになったので、これは行かなきゃ!と。
As I lost my grandfather last year, I really wanted to show Pierre to them as soon as possible. However, traveling with a baby is a lot of work and I thought it would be a few years later... then we happened to come to France.

Eiffel
車でパリのリヨン駅へ。To Paris Gare de Lyon by car.

Parisgaredelyon Garedelyon2_3
パリのリヨン駅。人がたくさん。私たちの電車の乗り場はかなり奥。工事中のところを抜けて。チケットはネットで予約して、自分でバーコードを印刷すればOK。お昼の時間帯だったので、一人45ユーロとお得でした。
Paris Gare de Lyon. There were so many people! Our train arrived at the further platform, passing by the re-construction area. We reserved the tickets online and printed out the barcode. It was only 45 euros as the train left in the lunch time.


ピエ様、初めてのTGV。子連れだし、とファーストクラスにしたけど、そんなに快適ではなかった…。まずはピエ様にご飯を与えるも、すぐに飽きて、歩きたい!!!と車内散策。しかし新幹線に比べて横揺れが激しいTGV内では本当に大変だった。。。特に階段登りたがるから。
The first time TGV for Pierre. We used the First Class for him, but it wasn't that comfortable, to my regret. First, we fed him, but he soon got bored and wanted to walk. He likes to climb the stairs and as it trembles in TGV (compared to Shinkansen, I must say), it was really scary...

Gpgm_3
リヨン・パーデュー駅に着くと、カールおじさんのおじさん(ややこしい)とおばさんが迎えに来てくれていて、車で送ってくれました。
Carl's aunt and uncle picked us up at Lyon Part-Dieu and brought us to the apartment.


こちらに来て思うのだけど、どこのお宅も本当にインテリアが素敵。とりわけ、おじいちゃんおばあちゃんの家には先祖から伝わるアンティークがたくさんあって、古いものでは1742年作(!!!!)って。
I visited several houses here and I am always impressed by their beautiful interiors. Especially, there're many old furniture in grand-pere and grand-mere's place which were passed to generations...the oldest was made in 1742!!!


カールおじさんのお誕生祝いも兼ねて、ケーキとお茶をごちそうになりました。
おじいちゃんたちには、ひ孫がすでに何人かいるのだけど、家名を継ぐのはピエが最初なので、またちょっと違った喜びがあったみたい。とにかく、二人の笑顔が見られて本当によかった!
Grandma prepared some cake for Carl's birthday, which was very kind. They already have some great-grandchildren but Pierre is the first one to succeed the family name, so it seems they are happy about that, too. Anyways, I was really glad to see their smiles!

A SUIVRE
つづく

|

« Birthday Party | Main | リヨンの祖父母に② Grandparents in LYON -2 »

baby note」カテゴリの記事

France」カテゴリの記事

「旅行・地域」カテゴリの記事

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/40369/51310529

Listed below are links to weblogs that reference リヨンの祖父母に① Grandparents in LYON -1:

« Birthday Party | Main | リヨンの祖父母に② Grandparents in LYON -2 »