パソコン・インターネット

April 27, 2007

MacBook is back!!

Finally it's repaired!!

My macbook which was broken and couldn't get online (because the ethernet didn't work) was picked up last Saturday and it was repaired soon on Monday and back on Tuesday. It seemed my mac stayed at the repairing center only for three hours or so lol. Well the problem was the logic board and it was changed and they also updated the firmware too. Anyway, the ethernet works now and now I am on Mac and writing this article....

But I re-installed the OS so the data were all gone. Of course I did a backup but I forgot to backup videos that I purchased at iTune. I didn't know that we can't transfer data from iPod to iTunes in terms of copyrights stuff. But I found that if I register the computer (from the menu "Store") then I can transfer what I bought at iTunes Music Store which are in my iPod to iTunes.

Anyway...it's a big trouble for me and second time in 8 months to get repaired.

やっと、Macbookが直りました。いろいろ試して、OSインストールしなおしてもだめで、修理に出したらロジックボードの交換とファームウェアアップデートで問題解決。。。ちなみに入りにくくなってたCD/DVDスロットもスムースに。もちろん、壊れてたイーサネットも使えるようになって、いまMacからこうして更新できるわけです。

ほんとに大迷惑だった。まだ買って1年してないのに二度目の修理。しかもOS入れ直しでデータは全部飛んだし。バックアップ取ってたけど、iTunesで買ったビデオだけ忘れてて、しかもiPodからPCへの転送は著作権上の問題でできないとか、、、でもStoreメニューからコンピュータを認証すれば、iTunesMusicStoreで買ったものは転送できることが判明。よかった。。。。CDは読み込み直しだけど。何十枚あるんだか。。。

結局、3年で3万円のアップルプロテクションプランに入ったよ。。。もう壊れないでほしいけど、、、
これに入らないと、購入後90日以降は電話相談1件につき5000円くらい取られるし。はぁ、、、、

Afterall I paid for Apple Protection Plan so that I will get free phone call support and repairing (if it isn't my fault) for three years but it costs about thirty thousand JPY. Otherwise, if I asked the phone call support 90 days after purchase they will charge five thousand JPY for one advice!!

| | Comments (0) | TrackBack (0)

August 05, 2006

MacBook

Image0213_1 むむ、おかしい・・・記事が消えた。

TOEICスコアで、会社から報奨金をもらえることになったので、
MacBookを買っちゃいました☆カワイイ!!

会社で(業務で)使ってる人がいて、かっこいいな~と思ってたし、
音楽、画像、映像系はMacのがいいというウワサなので。

初Mac。昨日からデータの移行などをしてるけど、まだ使い慣れない。
とりあえず、iTunesやデジカメ写真、DVDとかはMacを使って、
ネットやその他のアプリ使うときは今までのLavieを使うつもり。
5年くらい経つけど、元気に動いてくれてて重宝してる。

MacはメモリもCPUも今までのPCの倍くらいあって、早い。ディスプレイや
音がいい。リモコン操作できるのも楽しいし!!
けど、異常に熱くなる・・・(ラップトップなのに)。電源が磁石で接続されるので、
よく抜ける。(引っ掛ける私が悪いんだけど)。

というわけで、当分はPCの引越しやデータ整理に費やしそう。

| | Comments (2) | TrackBack (0)