住まい・インテリア

October 01, 2006

IKEA 再び!

えへ、また行っちゃいました(笑)今度は家族と。
休日はさすがに混んでる。。。新横浜から無料シャトル使ったんだけど。午前中に行ったら、バスにもすんなり乗れた。週末は1時間に4本でてるらしいです。
駐車場もいっぱいみたいで、並んでた。当分はバス使った方がよさそうね。時間もったいないし。レジもけっこう並んでたけど、思ったよりひどくないかな。

Since I couldn't buy anything besides the table last time, I went to IKEA again this weekend, with my family. It was crowded, but not that mach than I had expected. But it's better using the free (shuttle) bus in early hours.

いっぱい買ってしまった。。。また肩が痛くなった。。。
Image0243
食品たち。Marabouのチョコがあったのはうれしい!!ヘーゼルがおいしいんだけど、これは普通のミルクチョコ。ジンジャークッキーもおいしそう。Elderflower drinkは、花!?と珍しさから買ってみた。レモンも入ってて、さわやかでおいしかった。確かに、「花」っぽい風味が。

奥は、全粒粉のパン(といっても硬め)。チーズのせたり、スープと頂いても美味しいです。他にもミートボールとか、ソースとか、ジャムとか。。。リンゴンベリーのジュースやジャムがあって、母が『リンゴベリーってどんな味かしら?』なんてお決まりのボケをかましていたけど、Lingon berry(sw) = Cowberry(en) = コケモモ(jp) らしい。コケモモジャムって、昔、清里で買った覚えがある。

あとね、スウェーデン料理のレシピ売ってた!しかも495円とお手頃。どれ作ろう..

Image0244

I bought Marabou Hazel nuts chocolate when I visited Sweden and really liked it. This one is plain milk chocolate, but I think "det smakar gott (it tastes good)":-)
And I also got swedish cooking book. It may be a bit difficult to get all the ingredients here in Japan. I'd like to try some next weekend.

あと、調理器具。

Image0242Image0241

ケーキ型は底が2種類あって、付け替え可能。はかりの方は、便利なんだけど、目盛りがもっと細かいと使いやすいなぁ。。。最小単位が20gだから。。。早速ケーキ焼いてみました。

And a bedside light.
Image0245
Isn't this cute? The light is not too bright. ちょっと大人っぽい感じの光なんだけど、読書には若干弱いかもなぁ。。。
Several sheets of screen are included and you can choose one and you can also decorate by yourself. The light bulbs (two per a package) was 1,800 JPY and the stand was 1,500 JPY.
電球が意外と高かった。。。省エネらしいから、もとは取れるんだろう、、きっと。

しかも、カードも申し込んじゃった♪あと、布団と枕カバーとか、カーテンとか、ラグマットとか、スツールとか...部屋がIKEAだらけになりそうです。母も、キッチンを片付けるってはりきってました。
ほとぼりが冷めるまでに、ペーパードライバー返上しようかな。。。笑

| | Comments (2) | TrackBack (0)

September 30, 2006

IKEA 港北

IKEA, the Swedish furniture store, opened in Kohoku, Yokohama a couple of weeks ago. I looked up the website and found a perfect one for my bedroom, so I went there after work last night.
It's not far from my work place, just in between the office and home.

どうしても、すぐに手に入れたくて、昨日仕事の後に行ってきちゃった、IKEA。閉店時間間際だったけど。港北って言っても、新横浜から車で15分くらいかな。行きは市営バスで、帰りは無料シャトルバスを使いました。
ほんとは、車で行くべきなんだろーけど。ペーパードライバーなもんで。

It's soooooooo huge! I could hardly believe it's in Japan, besides, Yokohama. (you know, everything's small in this country...). They sell not only furniture but also some Swedish foods. Unfortunately I was in a hurry and didn't want to miss my "target" so I didn't buy anything else. You can pick up small products into your cart or shopping bag, and large stuffs, you take a note(number of each product) and pick them up later at a large storing place called "self-service area". They also have restaurant, cafe and a nursery. We can feel it very "Swedish" , the design, swedish words etc... so I really love the place.

こういうタイプのお店って初めて!家具とかも自分で取って、レジでまとめて精算。2階がギャラリーみたい(順路もあるし)になってて、欲しい商品は列と番号をメモします。で、1階のでっかい倉庫みたいなところで、自分で探してカートに乗せて、支払ったら、自分で包むなり、ひもでくくるなりする。なんか楽しい☆しかも、食品も少し売ってて、すぐまた買いに来るぞーと思いながら、目当ての品を。。。

何が欲しかったかというと、ベッドサイドテーブル。Macの置き場所に困ってたので。
IKEAが安いのは、自分で運んだり組み立てたりするかららしい。ほんとに、驚くほど安い物が結構ある。
13キロ。。。公共の交通機関を使って持ち帰りました。。。運んでもらうと、最低4日後だし、市内のうちでも3900円。特に1個ならもったいない。肩から腕にかけて痛いです。しかも帰ってすぐ組み立てた。夜中にトンカチで。。。

What I wanted was a bedside table. It's 13kg and large...like this. But I wanted it immidiately, it'd take at least four days and cost 3,900 JPY for delivery. I managed to carry it back to my home with me. My right arm's sore now. And I put them together.
Image0240

The product is ASPELUND. The building instruction has no single "word", but is explained by pictures.
Image0239

かわいいでしょー☆
ちなみに、もの作るの結構好きだから、日曜大工も苦にならない。

Image0238

また行くぞーIKEA!!

| | Comments (5) | TrackBack (1)